خلط

خلط

خلط

خلط

عوارض و موارد مصرف قرص ضد حساسیت فصلی

شنبه, ۱ دی ۱۳۹۷، ۱۱:۰۲ ق.ظ

قرص ضد حساسیت

قرص ضد حساسیت ,قرص ضد حساسیت فصلی,قرص ضد حساسیت تلفست,قرص ضد حساسیت و خارش,قرص ضد حساسیت قوی,قرص ضد حساسیت پوستی,قرص ضد حساسیت برای رنگ مو,قرص ضد حساسیت زادیتن,قرص ضد حساسیت خارش

قرص ضد حساسیت

توضیحاتی در مورد قرص ضد حساسیت

حساسیت ها معمولاً روی آسم تأثیر می‌گذارند. اگر از آسم و حملات آن رنج می‌برید، پزشک شما برایتان نوعی ماده‌ی استنشاقی تجویز خواهد کرد. این دستگاه دوز مشخصی از دارویی به نام برونکودیلاتور را برای درمان آلرژی به صورت موقت به بدن شما می‌رساند. اگر حمله‌ی خیلی سختی نداشته باشید، تنها دو الی سه بار استنشاق کردن این ماده، عضلاتی که راه تنفس شما را تنگ کرده‌اند راحت و باز می‌کند. این اسپری‌ها موقتاً برای درمان حساسیت گلو موثر هستند.برخی از داروهای ضد حساسیت، حاوی هر دو گروه آنتی‌هیستامین و دکونژستان هستند تا علائم آلرژی را به صورت چندگانه تسکین دهند. داروهای دیگر علاوه بر جلوگیری از اثرات هیستامین، از آزاد شدن سایر مواد شیمیایی مانند ماست‌سل‌ها جلوگیری می‌کنند. سیتیزین و پوسیدو افدرین، فکسوفنادین و پوسیدو، دیفن هیدرامین و پوسیدو افدرین، لوراتادین و پوسیدو افدرین برخی از داروهای ترکیبی درمان آلرژی هستند.در این مطلب از سایت جسارت به عوارض و موارد مصرف قرص ضد حساسیت فصلی می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.

قرص ضد حساسیت پوستی

از دیگر انواع داروهای ضد حساسیت برای درمان آلرژی پوستی می‌توان به کرم‌ها و نرم‌کننده‌های پوست اشاره کرد که برای درمان حساسیت پوستی استفاده می شوند. کرم‌های نرم‌کننده و هیدروکورتیزون را حتماً به همراه داشته باشید. نرم‌کننده‌ها می‌توانند پوست خشک و احساس خارش را از بین ببرند و آلرژی پوستی را کنترل کنند. همچنین کرم‌های هیدروکورتیزون التهاب پوست را کاهش می‌دهد و با این کار حساسیت های پوستی را التیام می بخشد. اگر به اگزما دچار هستید، پزشک شما داروهای قوی‌تری نیز برایتان تجویز خواهد کرد.

انواع قرص ضد حساسیت

ستیریزین (قرص) (2423512537) دیمن هیدرینات (قرص) (2423512538) کلرفنیرامین (قرص) (2423512539) سیپروهپتادین (قرص) (2423512540) دیمن هیدرانات (قرص) (2423512541) دیفن هیدرامین کامپاوند (قرص) (2423512542) فکسوفنادین (قرص) (2423512543) هیدروکسی زین (قرص) (2423512544) کلماستین (قرص) (2423512545) لوراتادین (قرص) (2423512546) پرومتازین (قرص) (2423512547) ترفنادین (قرص) (2423512548) سیناریزین (قرص) (2423512550) لووسیتریزین (قرص) (2423512551)

آشنایی با قرص ضد حساسیت

برای رفع حساسیت‌های فصلی و خارش می‌توان از انواع قرص ضد حساسیت استفاده کرد. لوراتادین، زادیتن، ایروکاست و آستمیزول برخی از داروهای ضد حساست می‌باشند که به رفع علایم حساسیت مثل آبریزش بینی و عطسه کمک می‌کنند. اگر دچار حساسیت شده باشید حتما می‌توانید تصور کنید که علایم آن تا چه اندازه می‌تواند کلافه‌کننده باشد. استفاده از داروهای آنتی‌هیستامین یا همان ضد حساسیت‌ها می‌توانند تا حد زیادی به کاهش علایم آلرژی کمک کنند. 

قرص ضد حساسیت ایروکاست و عوارض آن

قرص ایروکاست (Airokast) برای درمان آسم و حساسیت‌های فصلی تجویز می‌شود. این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی، تنفس را آسان‌تر می‌سازد. سردرد، سرگیجه و تهوع از عوارض قرص ایروکاست می‌باشد. ایروکاست از تنگی قفسه سینه، خس خس سینه و تنگی نفس پیشگیری می‌کند. این دارو با کاهش تورم در دستگاه تنفسی تنفس را آسان‌تر می‌سازد. ایروکاست به صورت قرص‌های جویدنی ۵ میلی‌گرم و ۱۰ میلی‌گرم در دسترس می‌باشد. به طور معمول به منظور درمان آسم و حساسیت فصلی در بزرگسالان مقدار 10 میلی‌گرم از دارو به صورت خوراکی یک بار در روز و در هنگام غروب مصرف می‌شود. عوارض: عوارض قرص ایروکاست شامل سردرد، سرگیجه، خستگی، ضعف، درد دندان، سوءهاضمه، علائم آنفلوآنزا، اسهال، تهوع، گوش درد، برونشیت، تشنگی، عطسه، کهیر، گرفتگی عضلانی، سرفه و راش جلدی، عفونت دستگاه تنفسی و یا عفونت گوش، تغییرات رفتاری و ذهنی (استرس، پرخاشگری، مشکل در خواب، راه رفتن در خواب، مشکلات حافظه، افسردگی، توهم، افکار خودکشی)، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن پاها یا دست‌ها، درد یا ورم سینوس و ضعف ماهیچه می‌باشد.

  • کوچیر رحیمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی